Pàgines

dimecres, 17 de setembre del 2014

Santuari i Termes romanes de Mura.Llíria, Camp de Turia

Santuari i termes romanes de Mura.Llíria.  El Camp de Túria.
 Sense conèixer la seua existència em vaig trobar amb aquesta meravella, a poc a poc ja em vaig enterar que es tractava  de restes romanes  on hi havia l'antiga vila romana, el santuari i les termes romanes.
 El dia 1-2-15 vàrem fer la caminada del  Camí de Llíria a Olocau i  vàrem passar pel costat del jaciment, Juan Vicente ens va explicar una mica la història del lloc.
 Marc Corneli Negri va construir les termes, va estar a punt de ser emperador  de Roma però no va poder, ell va fer les termes i el santuari de Mura.
 Hi havia una pedra molt gran com el melic del mar que estava posada en un lloc  especial, funcionava com un oracul i la gent preguntava i  li responia a les preguntes. Hi havia zona d'homes i zona de dones.
Moltes de les peces extretes es troben a València o a Madrid,  segons em van contar al museu arqueològic de Llíria n'hi ha molt poc.
Termes romanes de Mura 1-2-15


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada