Pàgines

diumenge, 28 de desembre del 2014

Barranc de Carraixet. Olocau. El Camp de Túria

 Barranc de Carraixet. Olocau.El Camp de Túria.
 Barranc de Carraixet

 Aquell matí(12-12-14), acompanyat de Ferran Zurriaga i Ferran Agusti, fent el Camí  d'Olocau a la Cartoixa de Porta Celi, Ferran Zurriaga  em va parlar d'aquella zona a l'eixida del poble, em va dir que era la partida del Molinet.
 Hi havia al segle XIX un molinet però el barranc se'l va emportar. Aquell camí que feiem estava documentat per Cavanilles quan va passar per Olocau i la Penya Alí Maimó també.
  Després d'un revol del camí i seguint el barranc Ferran  em va comentar que entre les canyes diuen que hi ha una pedra amb una inscipció morisca que es suposa que és el punt on els moriscos varen veure Olocau per darrera vegada quan l'expulsió al 1609.  Que amarga que és de vegades la història, em fa tremolar sols de pensar la imatge, que t'envien del teu poble, i graves en una pedra  la darrera vegada que el veus.
 Passem per l'Almadec( Lloc estret), el Carraixet eixia als Plans del Camp de Túria..
 També Ferran em recorda que Carraixet, vol dir  lloc per tirar coses, per això a Tavernes Blanques estava el cementeri dels ajusticiats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada