Pàgines

dissabte, 28 de febrer del 2015

Castell d'Alfàndec o Marinyen. Benifairó de la Valldigna. La Valldigna. La Safor.

 Castell d'Alfàndec o Marinyen. Benifairó de la Valldigna. La Valldigna. La Safor.

 Per una banda hi ha la meua vivèndcia en relació al castell i per l'altra les conclusions del que he llegit.
 Va ser el 25-2-15 que feia el Camí per la Valldigna i vaig passar  des de Tavernes camí de Benifairó per la cruïlla que passa prop del castell, i  una paleta m' indicava la distància 1,4km i una hora  i el temps. A la tornada tot i que més cansat vaig caminar una mica  per apropar-me més, per tenir una visió més propera del conjunt, tot i que no vaig tenir forces ni temps per pujar l'inespugnable fortalesa, si que vaig veure diferents restes de llenços i muralles.
 Després de llegir una mica sobre la
història del castell, no tinc cap dubte de la importància  que hi tenia i que una altra vegada que tinga l'ocasió hi pujaré.
Fàrcit d'història i de llegendes com la de la reina mora que es va llançar al penyassegat, també farcit de troballes, de diferents èpoques, capdal amb l'organització de la vall abans de Jaume I, amb el nom d'Alfàndec, nom que prenia la vall.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada