Pàgines

dilluns, 1 de juny del 2015

Monument a Joan Baptista Basset. Alboraia. L'Horta.

Monument a Joan Baptista Basset. Alboraia. L'Horta.
  Anavem en bicicleta Francesc i jo, cap a l'ermita dels Peixets fent el Camí cap a Alboraia quan  ens va aparèixer una grata sorpresa, un senzill monument de formigó amb unes lletres també senzilles, fent homenatge a Joan Baptista Basset. El gran lluitador i defensor de les llibertats valencianes i  defensor dels drets socilas dels camperols.
Menyspreat pels botiflers dels seu temps i els actuals.
 Jo ací vull fer un homenatge a Basset, simbol de la nostra llibertat com a poble, general maulet que organitzà les tropes contra l'exercit borbònic, i que després de la desfeta d'Almansa va continuar fins a Barcelona organitzant els maulets i com, després de la caiguda de Barcelona fou pres i portat a la presó a Segovia on morí. Tal vegada Alboraia, el seu poble i el monument són el moment de parlar-ne
 És un exemple de coratge en defensa de les llibertats valencianes que no podem oblidar, salvant totes les distàncies és el nostre Che!
que viu al cor de tots els valencians i valencianes que volem l'alliberament del nostre país. Per suposat em ve a la memòria Al Tall,  el nostre grup valencià que tant a fet per recordar aquest episodi de la nostra història i  els mèrits del general maulet, amb  el seu disc Quan el mal ve d'Almansa ens ho recorden cantant, o les cançons de la processó,  el romanç del cec, el cant dels maulets, o lladres.

En una altra ocasió que vaig visitar Alboraia a l'ateneu d'Alboraia em vaig trobar una pancarta recordant a Basset, i recordant que era fill d'Alboraia.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada