Pàgines

dijous, 4 de febrer del 2016

Molí de la Punta o Brials. Les Coves de Vinromà. Antic Maestrat.

El molí de la Punta o de Brials.Les Coves de Vinromà. Antic Maestrat.
 En el meu viatge l'agost del 2015 a les Coves de Vinromà i la meua cerca per trobar els diferents molins del riu de les Coves, el molí de la Punta em va costar molt de trobar. Vaig deixar el cotxe prop de l'era d'un mas proper  a la carreteraque hi va a Sant Mateu, segons on  el mapa posava que es trobava situat el molí, i vaig davallar a peu la pista cap al riu de les Coves, molt frondós de vegetació i amb la llera amb l'aigua que corria. Com estava tan atapeït no es veia res i  vaig seguir la pista que pujava per agafar altura  i així  veure si veia alguna cosa de l'altra banda. Però res sols es veia el barranc i molta vegetació. Després d'escorcollar bancals i possibles sendes i no trobar res, una mica decepcionat pel fracàs vaig tornar cap al cotxe, i just vaig girar el cap al barranc  a l'era del mas i vaig veure el molí mig menjat per la vegetació al meu davant, ja el tenia . Però no em vaig poder apropar.

 Com en els altres molins farem una menció del que Benjamí Barbera ens conta al seu article Els molins fariners d'aigua a les Coves dintre del llibre El Mon Rural a les coves de Vinromà.

 El Molí de la Punta o de Brials.
 Es troba a l'esquerra del riu, a pocs metres del llit d'aquest en un paratge envaït per una vegetació exuberant que fa difícil acostar-s'hi. El casal resta sense teulada i amb algunes revoltonades ensorrades que han colgat de runes les moles-un joc de catalanes, l'altre de franceses- i la resta de la maquinària. L'aixada del temps ha obert ràpidament escletxes, perquè encara molia  en la decada dels 50.
 Cal destacar el cup de reforçaent quadrat bastit acuradament. Sobta  la perfecció dels carreus i dovelles emprats en la seua construcció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada