Pàgines

dimarts, 10 de maig del 2016

Creu, capella i font de la ronda nord. Xàbia. La Marina Alta.

La Creu del Trinquet. Xàbia. La Marina Alta.
Havia quedat amb el meu bon amic de Xàbia Rafel, i ell no dubtà un moment en ensenyar-me les meravelles que contenia el poble de Xàbia. Un dels llocs als quals em va portar va ser a la creu del Trinquet,  es trobava en una placeta a l'entrada de Xàbia  per la ronda nord.
 El primer record que em va vindre en veure-la va ser la creu coberta  que es troba entre Algemessí i Alzira, punt on segons conten va morir Jaume I.




 Segons  m'ha contat Juan de Xàbia és un punt amarg per les persones majors republicanes que van patir la repressió franquista. Segons em contava durant el fanquisme  els xiquets de l'escola que hi havia a la plaça els feien eixir a la creu a cantar el cara al sol. Segons sembla antigament hi havia una placa  recordant els feixistes , però  una vegada mort el dicatador la placa la van traure.
 El nom de la creu del Trinquet li ve donada per un trinquet que hi havia al costa però que hi van construir cases i el van fer desaparèixer, però encara queda el nom.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada