Pàgines

dijous, 12 de maig del 2016

El Camí d'en Patufet de Costur al mas d'Avall

EN PATUFET FA EL CAMÍ AL PENYAGLOSA.CAMINEM DE COSTUR AL MAS D'AVALL

La plaça de l'església sempre ha segut un punt de partida, d'espera als companys o d'inici de la marxa  amb na Màrfega als matins calurosos de l'estiu, amb la figura vigilant del sant gravat en  ceràmica  amb el cap obert  per aquell coltell. Algunes   vegades he fet el camí sol  i d'altres  acompanyat per  Toni, Victor , Rosa o Màrfega.
 

 La Fontanella 
 
En eixir del casc urbà i creuar la carretera ens endinsem en la pista  formigonada, la llisor de les roques i la seua verticalitat ens impacta, algunes vies d'escalada solquen la pedra nua. Ens acompanyen bones garroferes, la fermesa de les seues soques  ens agrada. Un banquet en un revol de la pista ens convida al descans, nosaltres ressitim la tentació i  ens desviem un moment per una sendeta fins arribar a la bassa i la font de la Fontanella, font que dona nom a l'associació cultural on pertenyen Victor i Toni. Recorde alguna vegada amb Toni  i Víctor refrescar-me l'ànima amb la fredor de l'aigua de la font, l'aigua  i la pedra fan aquell raconet especial. La pedra llisa  i ben endreçada cobreix tota la vista, quan estàs  ajupit per refrescar-te.

EL MAS D'AVALL
En pensar en el  Mas d'Avall molts records em vénen a la memòria. Algunes vegades, quan faig el camí sol i passe per davant de casa Rosa, l'alegria en la solitud del camí m'omple el cor d'enraonar una miqueta amb una persona estimada. Quan  per darrera  del canyís de la porta sona la seua  veu amable i em convida a creuar el llindar. .Agraït per  la seua hospitalitat,  faig uns minuts de descans en la marxa a sa casa   i tal vegada m'ofereix una talladeta de meló fresquet, o algun trosset de coca que  m'embriaga el paladar i  em fa  recuperar les forces. Patufet ja té energia per seguir el viatge  fins a Les Useres.


Recorde la vegada que vaig anar amb Toni ho vaig fer per la part de sota , entrant per dintre del poble i no vam passar per casa Rosa.
Amb el camí amb Màrfega no ens aturàrem per descansar i vàrem seguir cap a les Useres.
El Mas d'Avall és un poblet molt petit que perteny al terme de Costur,  de cases ben arreglades i una plaça  de poble on tothom es coneix. Quan passem saludem als veins com a mostra de bona educació.
Ara tenen un esdeveniment important , un nou nat naixerà al poble.
La gent del mas d'avall ens conten les peripècies que de vegades han passat per aconseguir uns mínims en  la qualitat de vida del poble.

 










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada